تصرف عدوانی - داستانی درباره ی عشق

بالای 16 سال

داستانی فلسفی

برنامه مطالعاتی

آمار مطالعه دیگران

توضیحات درباره کتاب از زبان کسانی که این کتاب را در کتابخانه شخصی خود دارند

توضیحات بهرام جهانشاهی درباره کتاب:
وقتی آدم عاشق است و عشقش پذیرفته شده، تنش احساس راحتی می کند. برعکس، وقتی عشق بی پاسخ می ماند، تن احساس می کند وزنش سه برابر شده است. عشق نوپا روی لبه باریکی می رقصد. ممکن است آدم دوباره وزن واقعیش را احساس نکند، که این خود می تواند در آدم‌های مضطرب، با تجربه و آینده‌نگر، یا در آن‌ هایی که مثل استر این‌قدر امیدوار و خوش‌باور نیستند، میزانی از تردید پدید آورد.

نظرات درباره کتاب از زبان کسانی که این کتاب را در کتابخانه شخصی خود دارند

نظر بهرام جهانشاهی :
در این کتاب تجربه‌ی عاشقی در یک تابلوی نقاشی فلسفی و روانشناسی به سخن در می آید . خانم استر پی در پی و سر به سر بر آن است تا هر آنچه در سفر عشق درمی‌یابد احساس می‌کند به سخن درآورد. در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
عشق به کلمه نیاز دارد. مدتی کوتاه می‌توان به حسی بی‌کلام اعتماد کرد، اما در دراز مدت، عشقِ بی‌کلام و کلامِ بی‌عشق دوام نخواهد آورد ...
بنابراین او در پی سخن گفتن از تجربه‌ها و زیسته‌های خود است و آنها را با جزییاتش به شیوایی توصیف می‌کند. در جایی از کتاب زمانی که استر چشم به راه پاسخی ست می گوید:
کسانی که پیامک و ایمیل را ساخته‌اند، نمی‌توانند اضطراب و پشیمانی ناشی از پیامک‌های بی‌پاسخ را در ذهنشان تصور کنند!
بله، اضطراب و پشیمانی ناشی از پیامک‌های بی پاسخ ... این تجربه‌ایست که هر فرد عاشقی آن را تجربه کرده و دردمندانه آن را زیسته است.
پیشنهاد می‌کنم این کتاب را خیلی آرام و آهسته بخوانید. چرا که این کتاب تئاتر واژه هاست. هر واژه‌ شما را به تجربه‌ و زیسته‌ای از عشق خواهد برد. زمانی بر واژه‌های آن درنگ کنید شاید واژه‌های کتاب شما را به جایی زیبا، دردناک و آکنده از لحظه‌های پُراضطراب و پشیمانی در سرزمین خاطرات عشق و عاشقی‌های خود شما ببرد!

ثبت نظر شما


کسی تاکنون برای این کتاب بریده‌ای ثبت نکرده. اگر شما مایلید بریده‌ای از این کتاب ثبت کنید، ابتدا در سایت لاگین کنید.